Ronalds ideeën

Welkom op mijn blog vol wetenschap, sport, kunst, cultuur, natuur en politiek. Stof die stemt tot nadenken en reflectie.

maandag 14 november 2011

De lelijke winterjassen

Het wordt weer kouder, dus mensen halen hun winterjassen weer uit de kast. Nu had ik zo gehoopt dat ze nou eindelijk uit de mode zouden zijn. Ik heb het over die kunststof winterjassen, gewatteerd aan de buitenkans en doorgaans uitgevoerd in de kleuren zwart, grijs en poepkleur (zie hiernaast). Het is verbijsterend dat deze jassen zo massaal gedragen worden, want iedereen kan toch zien dat ze ontzettend lelijk zijn. Het straatbeeld van welke stad of dorp dan ook wordt verziekt door deze glimmende Michelinmannetjesjassen. Veel mensen lopen dus voor het naar buiten gaan naar hun kapstok, zien die weerzinwekkende lelijkheid daar hangen en zeggen enthousiast: "Ja, dat trek ik aan en daarmee vertoon ik mij aan andere mensen." Waarom, waarom. Wellicht moet het bewustzijn dat deze jassen oerlelijk zijn nog pregnanter onder de mensen worden gebracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten