Ronalds ideeën

Welkom op mijn blog vol wetenschap, sport, kunst, cultuur, natuur en politiek. Stof die stemt tot nadenken en reflectie.

dinsdag 22 mei 2012

Nostalgische overpeinzing: haz pa zaz

Toen ik een kind was ergens halverwege de jaren '60 had je een frisdrankmerk dat grote affiches ophing met daarop gedrukt de naam van het merk en een afbeelding van een flesje met de bewuste drank. Ik weet niet meer welk merk dat was. Volgens mij bestaat het merk niet meer. Ik herinner mij nog wel de slogan die op het affiche stond afgedrukt. Die luidde "Haz pa zaz". Ik weet niet of dit een of andere vreemde taal was, of gewoon een nonsenskreet. Ik herinner mij wel dat ik als kind die slogan uiterst plausibel vond en prima passen bij een frisdrank. Dat komt, denk ik, vooral door die drie zetten die het bruiseffect van deze dorstlesser enigszins benaderden. Maar ik weet zeker dat je toen die posters had met die slogan. Wellicht was de bedenker ervan een geniaal dichter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten