Ronalds ideeën

Welkom op mijn blog vol wetenschap, sport, kunst, cultuur, natuur en politiek. Stof die stemt tot nadenken en reflectie.

donderdag 22 december 2011

Keurslijven?

Deze week werd bekend dat Tonnus Oosterhof de PC-Hooftprijs heeft gewonnen. Ik ken zijn werk te slecht om daar een oordeel over te hebben, maar ik ben blind bereid te geloven dat het verdiend is. Wat mij echter trof was wat ik las in diverse krantenberichten. Namelijk, en hier werd denkelijk het juryrapport geciteerd, dat Oosterhof de poëzie van diverse keurslijven heeft bevrijd. En dat van die keurslijven roept vragen op bij mij. Ik neem aan dat bedoeld wordt dat Oosterhof poëzie maakt op een wijze die andere dichters voor hem niet toepasten. Dat begrip keurslijven suggereert dan dat die andere dichters dat niet deden, omdat ze dachten dat het niet mocht. En dat vraag ik mij af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten