Ronalds ideeën

Welkom op mijn blog vol wetenschap, sport, kunst, cultuur, natuur en politiek. Stof die stemt tot nadenken en reflectie.

zondag 30 oktober 2011

Van Lunteren naar Otterlo

Gisteren wandelde ik van Lunteren naar Otterlo, een fraaie herfstwandeling door de uitlopers van de Veluwse bossen. Na een kop koffie in hostellerie (beetje aanstellerige aanduiding maar de koffie was goed) De Lunterse Boer liep ik via brede zandwegen omzoomd door herfstig gekleurde bomen en regelmatig uitziend op grauwe reeds beoogste akkers. Het weer was goed, droog, wat weinig zon, maar een aangename temperatuur voor de tijd van het jaar. Wel viel me weer op de alomtegenwoordigheid van de firma Heras in de Nederlandse bossen. Als ze zo veel bos door hekwerk moeten omringen, zouden ze toch moeten zorgen dat de vormgeving van hun produkt beter aansluit bij de omgeving. Die hekken zijn ronduit lelijk.
Het dorp Otterlo zelf is niet zo interessant, alleen een vroeggotisch dorpskerkje spreekt tot de verbeelding. Daar vlakbij dronk ik op een terras nog een kop thee. Helaas was de koster van voornoemd kerkje bezig met een luidruchtige blower (kan zo'n ding nou echt niet geruisloos gemaakt worden?) de bladeren van het kerkhof te verwijderen. Daardoor ging het rustieke karakter wel wat verloren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten