Ronalds ideeën

Welkom op mijn blog vol wetenschap, sport, kunst, cultuur, natuur en politiek. Stof die stemt tot nadenken en reflectie.

woensdag 19 december 2012

Waarom ik PostNL haat

Ik verwacht een postpakketje. Nu wil het geval dat deze ochtend een medewerker van PostNL bij mij aan de deur was met het verwachte pakketje. Echter, omdat ik er ook wel eens op uit wil, was ik op dat moment niet thuis. In mijn brievenbus lag een briefje van mijn bezorger Niels. Ik kan online naar postnl.nl/ontvangen gaan en daar een code intypen. Vervolgens zou ik daar de mogelijkheid krijgen aan te geven waar en wanneer het pakket bezorgd wordt.
Dus ik volg de instructies. En wat verwacht je dan? Een pagina waarop een aantal bezorgmomenten staan vermeld waaruit je als ontvanger kunt kiezen. Dat je die kunt aanvinken en het pakket wordt op dat moment bezorgd. Dat zou makkelijk en comfortabel zijn. Dat vond Postnl ook en dus gaat het niet zo. Als je de instructies volgt, kom je op een pagina waar je je moet aanmelden met e-mailadres en wachtwoord. Heb je nog geen wachtwoord? (zoals ik). Dan moet je je registreren met naam adresgegevens en zo. Maar ik wil helemaal niet registreren. Ik wil mijn pakketje. En dat is dus waarom, ik organisaties als postnl haat. Omdat ze je chanteren (als je je niet registreert krijg je je pakketje niet op een tijdstip dat jou gelegen komt) in plaats van klantvriendelijk, zonder problemen, je pakketje te bezorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten