Ronalds ideeën

Welkom op mijn blog vol wetenschap, sport, kunst, cultuur, natuur en politiek. Stof die stemt tot nadenken en reflectie.

woensdag 5 december 2012

Ik heb gewonnen!!

Ik heb gewonnen!!!
Gisteren ontving ik een brief van de Bankgiroloterij waarboven in vette groene letters stond:
Gefeliciteerd met uw prijs.
Een brief van de loterij die zo begint, dat ziet er veelbelovend uit. En dan is-ie ook nog ondertekend door Marianne Joosten. Zij is van de Afdeling Winnaars (zal geen erg grote afdeling zijn, vermoed ik). Wat bleek ik gewonnen te hebben? Niet die mooie hoofdprijs van € 500.000,- zoals ik heel even verwachtte. Wat ik won was een zogeheten gewonnen lot. Een extra kans bij de volgende trekking.

Dat lijkt al heel wat, maar wat is het precies? De kans dat je sowieso een significante prijs wint is uiterst miniem. De dosering Clenbuterol in het lichaam van Contador is flink groter. Dat is dus maar een heel heel heel klein kansje. Dat kansje wordt met zo'n gewonnen lot twee keer zo groot, maar blijft nog altijd ver beneden Contadors clenbuterolwaarde. Daar doet de mededeling van mevrouw Joosten dat de vorige trekking door zo'n gewonnen lot gewonnen was niks van af. Maakt de kans nog kleiner, want dat zoiets twee keer achter elkaar gebeurt...

Die gewonnen loten komen in de plaats van het zogeheten 'eigen geldje'. Bij het juiste eindcijfer kreeg je vroeger je inzet terug. Dat moest mevrouw Joosten allemaal uitbetalen. Zo,n gewonnen lot kost de bankgiroloterij niks (behalve die brieven dan). Dus dat bezuinigt mooi. Wat je eigenlijk krijgt is een dooie mus ter waarde van € 5,80.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten