Ronalds ideeën

Welkom op mijn blog vol wetenschap, sport, kunst, cultuur, natuur en politiek. Stof die stemt tot nadenken en reflectie.

zondag 9 december 2012

Het verliezende gedicht

Ook dit jaar nam ik weer deel aan een regionale schrijfwedstrijd. En ook dit keer heb ik niet gewonnen. Terecht? Oordeel zelf. Mijn inzending bestond onder andere uit dit gedicht:



Mijn naam stond fout gespeld,
Dus was ik officieel
Maar vaag aanwezig.
Terwijl in werkelijkheid
Mijn daarzijn onontkoombaar was,
Althans voor mij,
Want ik zag wat om mij was
En hoorde,
Voor zover mijn beperkt gehoor
Dat toeliet, de geluiden daar,
Geritsel en het sluiten van een la.

Aanwezigheid is nauwelijks meer
Dan nergens anders zijn.
Zodra je ergens
Ziet en hoort dan denk je
Dat je daar bent. Ook wanneer
Je niet wordt opgemerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten