Ronalds ideeën

Welkom op mijn blog vol wetenschap, sport, kunst, cultuur, natuur en politiek. Stof die stemt tot nadenken en reflectie.

vrijdag 23 november 2012

Wandeling van Schoonhoven naar Bergambacht

Op zondag 18 november wandelde ik van Schoonhoven naar Bergambacht. Ik maakte een omweg via Cabauw, Polsbroek en Vlist. De dag begon grijs en druilerig, maar bij aankomst in Schoonhoven was de regen al beëindigd en tegen het middaguur brak de zon door en werd het toch nog mooi weer. Tussen Schoonhoven en Cabauw kom je langs mooie boerderijen. Vanaf Cabauw voert een schelpenpaadje dwars door de weilanden naar Polsbroek. In Polsbroek had ik nog een ontmoeting met een fietser met een lekke band. Polsbroek is een lintdorp waaraan geen einde lijkt te komen. De Krimpenerwaard is vol van dit soort lintdorpen. Hoewel vol wellicht een wat misplaatste term is als we deze streek beschouwen. In Vlist een korte koffiestop in het sfeerrijke café Vlist. Vandaar ging het via een fietspad richting Bergambacht. In Bergambacht heb ik nog een vaasje bier gedronken in café Het Centrum. Dat is niet het gezelligste café van Nederland, maar ik ken ongezelligere. Bus 195 bracht me weer terug naar station Utrecht Centraal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten