Ronalds ideeën

Welkom op mijn blog vol wetenschap, sport, kunst, cultuur, natuur en politiek. Stof die stemt tot nadenken en reflectie.

zondag 3 juni 2012

Biologisch vraagstuk

Op zomeravonden nog voor de zon ter kimme neigt, mag ik graag op mijn balkon kijken naar de sierlijke vlucht van de zwaluwen hoog boven de daken van de stad waar ik woon. Zij vliegen met bewonderenswaardige wendbaarheid in meanderende patronen. Er is mij verteld dat zij tijdens deze vlucht zich te goed doen aan kleine insectjes die zich daar ophouden. Die zwaluwen zijn aan de maaltijd als het ware.

Eén ding vraag ik mij daarbij steeds af en dat is: wat doen die insecten daar eigenlijk? Er is toch niets voor hen te halen zo hoog in  de lucht, afgezien van de kans opgegeten te worden door een zwaluw?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten