Ronalds ideeën

Welkom op mijn blog vol wetenschap, sport, kunst, cultuur, natuur en politiek. Stof die stemt tot nadenken en reflectie.

vrijdag 31 augustus 2012

Een zeer vrijgevige brief

Vandaag ontving ik een brief van de firma EURO-TOURS. Deze firma heeft geen adres, geen e-mailadres en geen website. Ze hebben wel een telefoonnummer, maar ik ben zo verstandig dit nummer niet te bellen. In deze brief bieden zij omstandig hun excuses aan. Hun chauffeur kon mijn adres niet bereiken. Wanneer dit plaatsvond vermeldt de brief niet. Maar ik liep daardoor een prijs mis (waarvoor? loterij? prijsvraag?), te weten een stoomstrijkijzer.
Ze zijn niet krenterig bij EURO-TOURS, want naast dat stoomstrijkijzer willen ze mij ook een mand aanbieden bevattende:vlees, soepen (let op dat meervoud), brood, worst, kaas, boter, appels, peren, noten, eieren (bent u daar nog?), tomaten, paprika, wortels, komkommers, wijn, koffie, thee, koekjes, chocolade, bonbons en deze opsomming wordt dan ook nog gevolgd door het woord enzovoort.
Ik hoef dit alles slechts op te halen in een lokatie in Beusichem op 11 september om 09.30 uur (beladen tijdstip: wat gebeurde 11 jaar geleden op exact dat  tijdstip New Yorkse tijd). En alsof het allemaal niet op kan, bieden ze me ook nog een middag-maaltijd voor 4 personen. Wie gaat er mee? Uiteraard krijg ik dan ook nog dat stoomstrijkijzer uitgereikt. U begrijpt dat zoveel vrijgevigheid van de firma EURO-TOURS mij hevig ontroerde. Dus deel ik dit graag met u. Mogelijke spelfouten in dit topic neemt de firma EURO-TOURS ook graag voor zijn rekening, de lieverds.

1 opmerking:

  1. Ach, wat toevallig... Voor mij ligt een bijna identieke brief. Helaas voor mij is de brief wel in mijn brievenbus beland, maar is de te naamstelling aan een persoon die hier al meer dan 12 jaar niet meer woont. Sterker nog, ik heb het vermoeden dat deze persoon inmiddels al is overleden of in ieder geval in het verzorgingstehuis woont. Jammer dat ik nu de handgemaakte porseleinen pop niet ontvang. Er staat trouwens wel een postbusnummer op de brief, ik zit er aan te denken om mijn oude stroomstrijkijzer vast op te sturen...

    BeantwoordenVerwijderen