Ronalds ideeën

Welkom op mijn blog vol wetenschap, sport, kunst, cultuur, natuur en politiek. Stof die stemt tot nadenken en reflectie.

vrijdag 6 april 2012

Horecaklachten

Vandaag wegens het mooie weer een korte wandeling gemaakt. Onderweg stopte ik bij restaurant De Veldkeuken op fort Werk aan het Spoel. Dat is verder een fatsoenlijke gelegenheid, maar ik werd er toch geconfronteerd met een aantal zaken die mij wel eens licht ergeren bij horecabezoek.
1. Haast
Ik was net binnen en nog bezig mijn jas uit te trekken, toen er al een ober bij mijn tafel stond met de vraag of ik iets wilde drinken. Dan moet ik uitleggen dat ik eerst rustig wil gaan zitten en de kaart bestuderen.
2. Koffie te snel.
Ik bestel een broodje en een koffie daarbij.  Dan komt die koffie al vrij snel, maar het broodje laat dan nog op zich wachten. Als dat broodje dan uiteindelijk komt is de koffie al lauw.
3. Te bot mes
Het bestelde broodje bleek een harde korst te hebben. Prima, maar lever er dan een dito scherp mes bij, zodat je niet zit te zagen en te zwoegen.
4. Verplichte sla
Bij het verder lekkere broodje zat een flinke hoeveelheid salade. Dat zou men nou eindelijk eens moeten afleren: mensen die een broodje willen, salade opdringen (waarvoor je uiteraard ook betaalt). Ik heb het niet over de slablaadjes die bij het beleg op het broodje zitten, maar over de dikke salade die naast het broodje ligt. Maak die salade optioneel. Dus dat als je een broodje bestelt dat de ober dan vraagt: "Met of zonder sla, meneer?". En dat de slaloze optie minimaal € 1,00 goedkoper is.

Het zijn maar kleinigheden, maar het feit dat horecaondernemers en hun personeel die dingen niet aanvoelen verwondert mij. Het zou wat mij betreft schelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten