Ronalds ideeën

Welkom op mijn blog vol wetenschap, sport, kunst, cultuur, natuur en politiek. Stof die stemt tot nadenken en reflectie.

woensdag 18 februari 2015

Leve deze coalitie

Mijn blogjes hebben zelden een politieke inhoud. Er wordt al zoveel over gezegd en geschreven dat ik zelden het gevoel heb daaraan nog iets toe te kunnen voegen. En het is een wereld waarin dingen al gauw zeker worden geweten en daar voel ik mij ook minder thuis. Maar er moet mij zo langzamerhand iets van het hart. Namelijk dit:

Toen in september 2012 de verkiezingsuitslag bekend werd, was meteen duidelijk dat twee partijen voor de opgave stonden om dit land uit de crisis te leiden. Het valt in Rutte en Samsom te prijzen dat zij die uitdaging aannamen. Dat zij over hun ideologische tegenstellingen heen konden stappen en de klus gingen klaren die nu bijna geklaard is. Zij hebben een aantal noodzakelijke hervormingen doorgevoerd waarvan je vooraf kon weten dat ze niet tot grote populariteit zouden leiden, zelfs of zeker niet bij de eigen achterbannen. Zeker er werden lasten verzwaard en er werd bezuinigd op sociale voorzieningen. Maar wie in crisistijd een pretpakket van de regering verwacht, heeft geen gevoel voor realiteit.

Maar wie de peilingen volgt, kan zien dat de twee coalitiepartijen het zwaar te verduren krijgen. En dat heeft iets onrechtvaardigs. VVD en PvdA zouden alle waardering van de kiezers moeten krijgen. Daarom mijn oproep: Help de crisis de wereld uit, stem VVD of PvdA.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten